Vil du gerne være rejseblogger? Sådan kommer du i gang i 5 nemme steps

Elsker ud at rejse og ønsker at dele det med hele verden? Så er det måske rejseblogger, du skal gå i gang med at starte op som. Det vil give dig nye muligheder og måske endda også mulighed for, at arbejde mens du alligevel er på farten og selv er med til at opleve verden.

Måske virker det dog alligevel en smule uoverskueligt, at skulle i gang med en helt ny blog, der endnu ikke har nogle følgere. Hvis du kommer godt fra start, så er der dog gode muligheder for, at det kan blive en kæmpe succes. Se med her og få gode råd til at komme i gang med din helt egen rejseblog med 5 nemme steps. 

Et væld af læsere  

Har du masser på hjertet og tiden til at give den hele armen med din nye rejse blog? Så er der gode chancer for, at det bliver en kæmpe succes. Der er i hvert tilfælde masser af læsere der ude, der er interesserede i at lære meget mere om den verden der ligger udenfor det vante hjem. Her er det ikke kun rejseinteresserede, men også bare dem der gerne vil opnå et større kendskab til omverdenen. 

Kom godt fra start 

Der er sikkert mange meninger om, hvordan du skal lave en rejseblog, men alt i alt handler det jo egentlig mest af alt om, at lave et relevant indhold og at det bliver synligt for omverdenen. Derfor er det ikke kun tekstforfatning og smukke billeder, der nødvendigvis er relevante, men også den marketing du vælger at lægge ind med fra start. Din rejseblog skal virke inspirerende og samtidig også have indhold der gør, at læserne har lyst til at komme tilbage gang på gang. Med god simple tricks, får du kickstartet din rejseblog og gør den tilgængelig for læserne. 

1. Hav styr på din SEO 

Et godt sted at starte og have fokus allerede ved de allerførste tanker om opsætning af din rejseblog er, at du har en tanke på SEO optimering. SEO står for søgemaskine optimering og er en score du kan arbejde med, for at blive endnu mere synlig online. skal du også have styr på din SEO, så findes der masser af guides online til, hvordan din hjemmeside eller blog bliver både mobil venlig og indeholder de faktorer, der skal til for, at eksempelvis Google syntes, at lige præcis din side er særlig relevant for de søgende og der med kommer forrest i køen og øverst på søgelisterne. 

2. Et godt kamera

At have unikke billeder der fanger læsernes interesse, er alfa og omega for, at en blog, uanset hvad den indeholder, bliver relevant på eksempelvis de sociale medier. Et godt kamera er derfor et rigtig godt råd, når du skal starte en rejseblog og vise læserne hjemme i stuerne, en realistisk og detaljeret verden uden for.

Langt de fleste telefoner i dag, har et godt kamera siddende bag på, med ret så mange pixels og muligheder for detalje grader og indstillinger. Hvis du alligevel gerne vil gøre lidt ekstra ud af dine fund gennem linsen, så vil et godt semi professionelt kamera alligevel være noget af det, der er med til at gøre den store forskel i din nye rejse blog. 

3. Stor brugervenlighed 

Brugervenlighed er i dag mange ting og uanset hvor du vælger, at din rejseblog skal have udspring fra, så er det vigtigt, at dine læsere kan finde rundt og komme lyn hurtigt frem til den relevante og ønskede information. Når det kommer til designet af din rejse blog, så giver det lidt sig selv, at det skal være nemt at finde menuen, gerne må have farver og baggrund der passer sammen og lige ledes også er sat op i en form, der giver mening for både telefoner og computere eller større skærme.

Der udover, så vil måden, du opsætter dine billeder og tekster, også have betydning for brugervenligheden. Sørg for korte afsnit, gode overskrifter og letlæseligt materiale med billeder der er relevante i sammenhængen. 

4. Overvej sponsorater 

Det kan være dyrt at rejse og at få lidt indtægter på rejsebloggen er måske lige det du mangler for at få det optimale ud af dit arbejde. I forbindelse med blogs og de sociale medier, så kan det for virksomheder give mening at have sponsorer der reklamerer for deres produkter eller ydelser. At vælge at have relevant reklame på en rejseblog mod betaling, kan give rigtig god mening, hvis det også er noget der har sammenhæng med det øvrige indhold, du ønsker at dele.

Jo flere læsere og brugere du har der kommer forbi din rejseblog, jo større sandsynlighed er der for, at virksomheder vil kontakte dig med henblik på et samarbejde. Ellers er det i begyndelsen nok en nødvendighed selv at tage kontakt til ønskelige samarbejdspartnere. 

5. Inddrag dine læsere 

En af de måder der kan komme en store interesse for dine opslag og indlæg på en ny rejseblog er ved, at inddrage dine læsere i dit arbejde. Eksempelvis er spørgsmål et godt sted at starte og i denne sammenhæng, kunne det være relevant at spørge dine læsere om, hvor de ønsker at få flere informationer fra og dermed også hvor du skal rejse hen.

Der med får du først og fremmest en større viden om dine besøgende på rejsebloggen, men du inddrager også dine læsere og gør fremtidige opslag endnu mere relevante, da det virker mere målrettet til den enkelte læser.